Wednesday, December 4, 2013

Bagaimana FYBERMIX membersihkan kolon

Jika sebelum ini kita berbicara mengenai penyakit daripada persekitaran kolon yang tidak sihat di entry kesihatan kolon. Hari ini kita akan bercakap pula tentang bagaimana FYBERMIX membersihkan kolon.

FYBERMIX mempunyai beberapa keistimewaan seperti:
  • Membersih sistem penghadaman dengan memerangkap toksin terkumpul, sisa lendir lemak dan protein, kerak najis, sisa penghadaman san sebagainya salam kolon dan membuangnya keluar bersama sistem najis.
  • Seolah-olah "memaksa" toksin dan sisa penghadaman untuk dikeluarkan
  • Meransang pergerakan (peristalsis) sistem penghadaman untuk mempercekapkan proses penghadaman
  • Mengikut dan memerangkap sisa bertoksin dalam sistem usus dan disingkirkan bersama najis.
How Fiber Works Infographic
Sumber: http://www.a-health-blog.com/how-fiber-works-infographic.html

Apakah yang mungkin berlaku di peringkat awal pengambilan FYBERMIX.

Najis lapuk dan kerak najis menjadi lebih pukal dan mengembang kerana ianya diikat oleh fiber dan dibantu oleh khasiat lakstatif lembut flax seed. Pada ketika ini anda akan merasai seolah-olah perut anda kembung atau mengembang. Setelah najis lapuk ini dibuang sedikit demi sedikit, anda akan berasa lebih kempis dan ringan.
Mungkin anda akan mengalami kekerapan buang air besar lebih daripada biasa. Mungkin 2 – 3 kali. Tetapi anda tidak akan rasa memulas pada perut dan tidak menyulitkan kerana flax seed dalam Fybermix bersifat laksatif lembut.
Mungkin juga anda akan mengalami seolah-olah sembelit. Jangan risau, anda hanya perlu menambah kekerapan meminum air atau jus buahan.
Najis anda akan lebih cair daripada biasa, lembut dan kadang-kadang ada juga bercampur kerak najis tetapi pada ketika ini ia mudah dibuang
Najis akan berbau lebih busuk daripada biasa dan mungkin terdapat tompok-tompok gelap. Ini adalah kerana sisa kerak najis lapuk dan bahan toksin telah mula dikeluarkan.
Najis kelihatan lebih berminyak dan kelihatan berlendir. Ini menunjukkan terdapat sisa lendir lemak dan sisa protein tidak hadam serta toksin berlendir dalam kolon anda.
Anda akan merasakan lebih banyak gas-gas dalam trek usus. Ini adalah kerana banyak ketulan lemak dan kerak diuraikan dan mudah untuk untuk dikeluarkan.


Apa yang penting, semasa program pembersihan ini, anda di nasihatkan meminum sekurang-kurangnya 6 – 8 gelas air sepanjang sehari. Ini adalah untuk menggalakkan proses pembersihan dan mengelakkan daripada terasa ketidakselesaan perut semasa proses pembersihan.


Dapatkan FYBERMIX di www.rinarias.com

No comments:

Post a Comment