Thursday, December 12, 2013

Stem Sel Epal dalam FYBERMIX


Stem Sel Epal adalah bahan yang telah terbukti mempunyai manfaat awet muda dalam bidang kecantikan dan kesihatan. Tidak hairanlah bahan ini diletakkan dalam produk kecantikan daripada serum, krim, lipstik, maskara sehingga minuman kesihatan.

Sumber: http://bellabox.sg/magazine/apple-stem-cells-how-it-can-prevent-aging/












Walaubagaimanapun, bukan semua jenis epal boleh menjadikan kita awet muda. Epal istimewa ini iaitu yang mempunyai kandungan anti-penuaan adalah daripada pokok epal yang telah ditanam di Swiss pada 300 tahun dahulu.

Sel-sel dalam badan kita mempunyai jangka hayat yang tertentu. Apabila rosak atau sel-sel tersebut telah mati, ia akan digantikan dengan yang baru oleh stem sel kita. Apabila umur kian bertambah, bilangan stem sel kita akan menurun dan kecekapan memperbaiki sel-sel juga turut terjejas. Oleh itu, stem sel epal boleh membantu menjalankan kerja-kerja memperbaiki sel-sel tadi. Bukan itu sahaja, kandungan anti oksidannya yang tinggi dapat menghalang radikal bebas untuk merosakkan sel-sel badan.

Banyak kajian yang telah dijalankan termasuk di Malaysia sendiri menunjukkan kesan yang amat positif bahawa stem sel epal ini boleh memperbaiki sel-sel rosak. Dari segi kecantikan pula, hasil yang paling ketara adalah stem sel epal ini boleh memperbaiki kulit dari kesan parut dan kedutan, menjadikan kulit lebih anjal, gebu, sihat dan seterusnya kesan awet muda dapat dilihat dalam masa yang singkat.

Kajian juga menunjukkan stem sel epal juga berupaya memulihkan sistem kardiovaskular, risiko penyakit jantung, strok, kolestrol tinggi, mengawal diabetes, meningkatkan sistem imunisasi serta melegakan penyakit sendi. Pada masa ini, kajian ke atas stem sel epal untuk penyembuhan penderita pesakit barah giat dijalankan.

Ramai pengguna yang sanggup berhabisan duit untuk mendapatkan stem sel epal ini kerana ia dikatakan sangat mahal. Dalam FYBERMIX juga terdapat stem sel epal ini untuk anda mendapatkan khasiat berganda dan harganya sangatlah menjimatkan.

Dapatkan FYBERMIX di www.rinarias.com

Sumber: 
http://bellabox.sg/magazine/apple-stem-cells-how-it-can-prevent-aging/
http://www.mibellebiochemistry.com/publications/PhytoCellTec.php
http://www.swisscorr.com/prod1-scientific_research.html

No comments:

Post a Comment